Jedną z najpopularniejszych metod reklamowania swojej firmy jest reklama internetowa. Ma ona swoje wady i zalety. Wśród zalet wymienia się jej relatywnie niski koszt, elastyczność, możliwość dotarcia do ściśle określonej grupy docelowej, interaktywność, a także brak barier czasowych i geograficznych. Reklama w internecie daje takie możliwości, jakich tradycyjne kanały nie dają. Dużą zaletą wymienianą przez wielu reklamodawców jest przede wszystkim cena, która w porównaniu do reklamy telewizyjnej czy radiowej jest bardzo niska. Do wad reklamy internetowej zalicza się ograniczony dostęp części użytkowników, polegający na tym, że nie wszyscy użytkownicy internetu codziennie z niego korzystają. Wadą jest również wykluczenie osób, które nie są za pan brat z technologiami. Reklama internetowa jest też czasem pomijana przez internautów, którzy mają dość wyskakujących i głośnych filmików, a czasem kwalifikują reklamę jako spam. Nawet pomimo kilku wad reklama w internecie jest jedną z najskuteczniejszych form, zwłaszcza dzięki niskim kosztom.