Prowadzenie firmy bez reklamy przypomina puszczanie oka do pięknej kobiety w ciemnym pomieszczeniu. Nikt tak naprawdę nie wie co robimy, poza nami samymi. To doskonałe porównanie świetnie ukazuje siłę reklamy. Nie wykładając ani złotówki na reklamę, nasi potencjalni klienci nie mają szans na dowiedzenie się o ofercie, przez co wielce prawdopodobne jest, że nic u nas nie kupią i nie skorzystają z naszych usług, z czego niewątpliwie cieszy się konkurencja. Reklamowanie się nie jest trudne. Najprostszy sposób na reklamę firmy to druk plakatów, ulotek i broszur informacyjnych. Jeśli firma ma duży budżet marketingowy można pozwolić sobie na reklamę prasową, radiową lub telewizyjną. Ostatnimi czasy, dzięki rozwojowi technologii, prawdziwe triumfy i rozwój święci reklama internetowa, za pomocą której można dotrzeć do wybranej grupy docelowej. W przypadku tradycyjnych kanałów reklamowych nie ma takiej możliwości. Zaletą reklamy internetowej jest relatywnie niski koszt, przy większych efektach.