Wszyscy przedsiębiorcy wiedzą, że reklama jest dźwignią handlu, bez której nawet najlepszy pomysł na biznes może nie zaskoczyć. Często też przyrównuje się taką sytuację do puszczania oka pięknej dziewczynie w ciemnym pokoju. Nikt nie wie co robimy, poza nami samymi, oczywiście. Sposobów na reklamę jest mnóstwo, a ograniczeniem jest kreatywność i budżet marketingowy. Reklama przyjmuje tradycyjne i nowoczesne formy. Do tradycyjnych można zaliczyć wszystkie reklamy drukowane, a więc ulotki, katalogi, broszury informacyjne, a także plakaty i reklamy wielkopowierzchniowe. Do sposobów pośrednich można zaliczyć reklamę w prasie, radiu i telewizji. Najnowocześniejszą formą reklamy jest ta internetowa, która zapewnia elastyczność, relatywnie niski koszt oraz skuteczne dotarcie do bardzo sprecyzowanej grupy wiekowej. Choć technologia bardzo poszła do przodu, nie wolno jednak rezygnować z tradycyjnych form, ponieważ nadal jest mnóstwo potencjalnych klientów, do których tylko w ten sposób można dotrzeć.