W obecnych czasach można przyznać, że już przeciętny Kowalski może co nieco powiedzieć o działaniach marketingowych. Dzieje się tak z tej przyczyny, iż właściwie bombardują one przeciętnego obywatela niemalże na każdym kroku. Gdy włączy on radio, pojawia się cały blok reklamowy; to samo można zaobserwować w telewizji, a także w Internecie. Na ulicach dużych miast również nie brakuje ani ulotek, ani billboardów, ani plakatów, dlatego też nie można się dziwić, że różnego rodzaju działania z zakresu promocji coraz wcześniej są wychwytywane i często krytykowane. Tym bardziej, że kampania reklamowa może przybierać różne formy, bądź też składać się z jednego wielkiego planu, który będzie podzielony na kilka mniejszych działań. To zaś jak wygląda sama kampania będzie w dużej mierze zależeć od zasobności portfela właściciela firmy, a także od tego, co będzie reklamować, bądź też jakie cechy swojej oferty zechce podkreślić. Niemałe znaczenie ma także kreatywność zespołu, który będzie pracować nad opracowaniem spotów reklamowych.