Obecnie sklep internetowy może pójść w dwóch kierunkach. Albo zakładamy sklep w sieci, który będzie się specjalizował w jednej branży, albo będziemy kierować sklepem wielobranżowym. Obecnie coraz więcej sklepów skłania się do tej drugiej opcji. I tak: księgarnie zakupują także płyty CD, a sklepy z militariami sprzedają również odżywki sportowe. Oczywiście te produkty w jakimś stopniu są ze sobą powiązane, ale z czasem sklep zaczyna sprzedawać zupełnie różne produkty i zamienia się w sklep wielobranżowy. Dlatego tworzenie sklepów internetowych wymaga przemyślenia, czym się zajmować w przyszłości. To bardzo istotne pytanie, które wpłynie na projektowanie sklepów internetowych, które wyrastają jak grzyby po deszczu. Obecnie prawie wszystkie branże są już zajęte i ciężko się przebić z własną ofertą. Trzeba się uciekać do ciekawych środków reklamowych, które zwracają uwagę na towar. Wiadomo, że w Internecie ciężko jest ocenić jakość produktu, więc trzeba odpowiednio skłonić klienta do zakupu go.